Ana içeriğe atla

TAVADA MUHTEŞEM ŞEFTALİLİ KEK

TAVADA MUHTEŞEM ŞEFTALİLİ KEK
İşte size meyvelerin gücünden yararlanarak çok az şeker ve yağ ile yaptığım sağlıklı, muhteşem bir kek. Şeftaliyi çok sevdiğim için çıkar çıkmaz hemen alıp denedim ve sizlerle paylaşayım istedim. Şeftalili tartımda çok sevilmişti. Bu sefer teflon tavada pişirdim ve biraz karamelize olan şeftalilerle muhteşem bir lezzet ortaya çıktı. Üstelik pratikliğiyle fırınım bozuldu, benim fırın güzel pişirmiyor bahanelerine son...!!! Ve hatta fırını olmayan bekarlara, öğrencilere nefis bir meyveli kek yeme fırsatı.
Efendim yurtdışı seyahatlerimin birinde (Amsterdam) mutfak müzesi gezerken gördüğüm kek tenceresi, bu fikri aklıma düşürmüştü. ''Aaa, ben küçükken bizim evde de böyle bir tencere vardı'' diyerek  anneciğimi aradım ve hatta altı yanmasın diye alttaki parçasına kül konurdu, evi mis gibi kokular sarardı teyidini alınca  işe koyuldum. Biliyorsunuz, Karadeniz mutfağında tavada yapılan yemekler pek meşhurdur. Tava böreği, balık tava, içli tava, tava da mısır ekmeği ve kaygana aklıma gelenler ki hepsi de harika lezzetler.  Bu yemekleri bir kapak yardımıyla çevirir, arka tarafını da az bir yağ ilavesiyle kızartırsınız. O halde bu yöntemle kekimizi neden yapmayalım değilmi...? E daha ne duruyoruz, hemen malzemelerimizi hazırlayalım ve bu muhteşem kekimizi bir an önce pişirelim...

MALZEMELER
1- tavanızın ve şeftalinizin boyutuna göre 2-3  şeftali (yarma şeftaliyle çok daha güzel olacaktır)
2- 2 yumurta
3- 1 çay bardağı süt
4- 1/2 çay bardağı zeytinyağ
5- 1/2 çay bardağı + 2 yemek kaşığı şeker
6- 1 yemek kaşığı pudra şekeri
7-1 su bardağı un
8- 1 paket kabartma tozu
9- 1/2 paket vanilya

YAPILIŞI
Öncelikle tavamızın boyutunu ölçerek fırın kağıdını yerleştirelim. Hemen üstüne bir yemek kaşığı şekeri serpelim. Kabuklarını soyarak şeftalileri dilimleyip tavaya yerleştirelim ve yine bir yemek kaşığı şekeri üzerine serpelim. Şeftalili tartımda söylediğim gibi kışın elma da kullanabilirsiniz. Ama arkadaşım Nimet'in saklama yöntemiyle, kış
aylarında da şeftalimiz olabilir... Nimetçiğim şeftalileri soyarak dilimleyip bir tepside dondurduktan sonra buzdolabı poşetlerine bölerek dondurucusunda saklıyor. Kullanacağı zaman çıkarıp az bir şekerle pişiriyor ve istediği tarif için hazır hale getiriyor. Benim aklıma bu yöntem çok yattığı için yeri gelmişken sizinle de paylaşayım dedim.
Tarifimize dönelim ve karıştırma kabına, oda sıcaklığındaki yumurtaları kırarak yarım çay bardağı şekerle iyice karıştıralım. Süt ve yağı ilave ederek çırpmaya devam edelim. Un, kabartma tuzu, vanilyayı da ekleyelim ve bir tahta kaşıkla iyice karıştırıp şeftalilerin üzerine, yavaşça gezdirerek koyalım.  Bardak büyüklükleri değişken olabildiği için hamurumuz fazla akışkan ise bir kaç kaşık un ekleyebiliriz. Orta büyüklükteki ocağımızı en kısık seviyede açarak tavayı üzerine yerleştirelim. Tavaya tam uyan cam bir kapakla, üzerini kapatalım. Küçük deliği olan bir kapak da olabilir. Pişerken buhar yapmasından
endişelenmeyin, zira nemli bir kek yapıyoruz. Ara ara, tavayı fazla sarsmadan her yanının güzelce kabarıp pişmesi için çevirelim. Çok düşük ısıda pişirdiğimiz için 50 - 60 dakika yeterli olacaktır. Ama siz yine de 30- 35 dakika sonra kapağı açarak bir kürdan marifetiyle kontrol edin. Fırın kağıdını kaldırarak altını da görebiliriz. Kürdan hamurlu çıkıyorsa ya da alt kısmı istediğiniz ölçüde karamelize olmamışsa tekrar kapağını kapatalım ve pişirmeye devam edelim. Aslında pişen kekin üzeri, boncuk boncuk olup süngerimsi dokusuyla ''piştim ben'' diye göz kırpacak size...:))
İstediğimiz kıvamı alan kekimizi, servis edeceğimiz tabak yardımıyla ters çeviriyoruz ve kağıdını yavaşça üzerinden sıyırıyoruz. Diğer tarafını pişirmemize gerek kalmayacak. Soğuduktan sonra üzerine pudra şekerini serperek süsleyebiliriz veya şeftali reçeliniz varsa fırça yardımıyla üzerine sürerek parlatabilirsiniz. Ne demiştik ''mutfağınızın şefi sizsiniz'' istediğiniz şekilde yapabilirsiniz. Ben pudra şekerinin üzerine yine şeftali kullanarak çiçek yapmayı tercih ettim. Ortasına da bir çilek yerleştirdim. Bundan sonra, herhalde aile kekimiz bu tarif olacak, zira sevmeyene daha rastlamadım...!

AFİYETLER OLSUN...!!!







Bu blogdaki popüler yayınlar

Rumeli Kavağı'nda Balıkçı Kahraman

Şubat, mart aylarında soğuk sularda yağlanıp, iyice lezzetlenen kalkanlar sonunda balık tezgahlarını şenlendirdi. İstanbul’da en güzel kalkanı yiyebileceğiniz adreslerden biri, belki de birincisi Balıkçı Kahraman…Vedat Milor pirimizin dediği gibi, kalkanı bütün şekilde tandır yaparak pişiren balıkçılar için, İspanya’nın Bask bölgesine gitmenize gerek yok, Kahraman hemen yanı başınızda, Sarıyer, Rumeli Kavağı’nda… Kahraman işin mutfağında piştikten sonra1996 yılında açtığı bu yerde, kendisi gibi tüm çalışanları da Trabzonlu. Aile gelenekleriyle, dededen ve babadan öğrendiği yöntemlerle, deniz ürünlerini muhteşem pişirerek bizlerle paylaşıyor! Nisan başı bizde aile ritüelimizi gerçekleştirmek üzere Kahraman’dayız. Masaya gelen her şey çok lezzetli, soğanlı domates salatası tam da hatırladığımız gibi, yedikçe yiyesiniz geliyor. Lüks diyebileceğimiz restoranlarda yediğimiz dondurulmuş kalamarlardan sonra, burada hem tavasını, hem de ızgarasını yemek ayrı bir keyif. Yine balık

Mükellef Karaköy: Sarımsaksız Meyhane Konsepti

Mükellef Karaköy, ünlü TV şefi Arda Türkmen'in Karaköy'deki meyhane konseptli restoranı. Restoran bir otelin en üst katında konumlanmış, tahmin edebileceğiniz üzere çok güzel bir tarihi yarımada ve boğaz manzarasına sahip. Zevkli bir şekilde döşenmiş, ışıklandırma yeterli, çoğunluğu bembeyaz masa örtüleriyle kaplı masalarda oturma düzeni sıkışık da olsa rahat, ferah bir mekan. Ancak mekan ile ilgili iç mimarın hak ettiği bu övgüleri ne yazık ki aşçıya yönlendiremeyeceğim. Arda Türkmen bir şekilde meyhane mezelerini sarımsaksız yapmanın iyi bir fikir olduğuna inanmış. Yediğimiz her şeyin tadında bir eksiklik, bir ruhsuzluk var acaba nedir diye düşünürken, en önemli sebep olarak bunu saptadım. Belki karşısındakine kokma endişesiyle sosyal bir akşam yemeği deneyimlemek isteyen gruplar için iyi bir seçenek olabilir ama bana sorarsanız hem konsepti meyhane yapıp hem bu endişeyle hareket etmek oldukça saçma ve yersiz. Mekanda gerçekten mezeden çok rakı çeşidi var. Aklınıza g

İskoç Viskisi: Anlıyormuş Gibi Yapmak için Bilmeniz Gerekenler

Yakın zamanda üniversitemin mezunlar derneğinden sertifikalı viski tadım kursu konulu bir e-posta aldım. Konuya ilgi olduğunu varsayıp İskoç viskisi ile ilgili teorik değil ama 3.5 senedir Birleşik Krallık'ta Edinburgh isimli İskoç Pub'una 200m uzaklıkta yaşamanın ve Edinburgh ziyaretlerimin sonucunda edindiğim pratik bilgileri paylaşmaya karar verdim. Bu yazının sonunda ne yazık ki size sertifika vaad edemiyorum ancak anlıyormuş gibi yapmanızı sağlayacak bir takım temel bilgileri vaad ediyorum.  Single Malt İskoç viskisi genellikle tek bir malt'tan (genellikle arpa maltı) ve tek bir damıtım evinde (distillery) üretilmiştir. Harmanlanmış (blended) İskoç viskileri (Ballantine's, Bell's, Chivas Regal, Famous Grouse, Teacher's gibi) içimi daha kolay olduğu için dünyada daha popüler olsa da Single Malt'lar Scotch Whisky (İskoç viskisi whisky diye yazılır, whiskey öteki viskiler için kullanılır) denilince ilk akla gelenlerdir. Single Malt'ların rengi