Ana içeriğe atla
Bacardi vs Havana Club
Ron, Rom, Rum…
Hangi ismi tercih ederseniz edin, başlı başına ya da kokteyl içeriğinde harikalar yaratan şeker kamışı mucizesine Küba’da daha yakından tanık olabilirsiniz. Hatta bu Havana’da, Havana Club müzesinde, saat 7’de taze sıkılmış şeker kamışı suyu eşliğinde 3 yıllık Havana Club içmek demek olsa bile…
Havan Club Müzesinden içeri girdiğinizde soldaki fotoğrafta gördüğünüz gibi bir alan içerisinde şeker kamışı ve şeker kamışı sıkma makinesi ile karşılaşacaksınız. Dilerseniz burada taze sıkılmış şeker kamışı suyunu sade veya rom ile birlikte içebilirsiniz. Daha sonra merdiven ile müzenin diğer kısımlarına çıkıp romun yapılış hikayesine tanık olacaksınız.
Her bir yanını şeker kamışları sarmış Küba’nın en otantik romu (el ron de Cuba) nedir diye sorarsanız Havana Club ismi karşınıza çıkacaktır. Ancak gerçekten Havana Club markasının tarihi nereye uzanıyor diye altını kazıdığınızda Bacardi markası ve Bacardi’nin eski üretim tesislerini buluyorsunuz. Peki neden?
Tarihsel olarak Columbus’a gitmeye gerek yok ancak her köşede anıtı bulunan Jose Marti’yi bir araştırmakta fayda var. Jose Marti’yi de geçip Fidel Castro dönemlerine geldiğimizde, Küba’da rom dediğinizde akıllara Bacardi gelirdi. Bacardi ailesi öncelikle devrim hareketlerini destekliyor ancak daha sonra çıkar çatışmaları nedeniyle Castro’nun karşısında yer almayı tercih ediyor. Komünizmin bir yansıması olarak tüm özel varlıklara el konulurken Bacardi ailesinin varlıkları da Küba devletine geçiyor ve Havana Club markası altında devam ediyor. Havana Club markasının da ayrı bir hikayesi var. Bacardi ise tüm bunlardan önce dünyada bilinirliğini arttırmak için gerekli yatırımları yapmış. Tabii buarada Bacardi ailesinin ABD ile ilişkilerine ilişkin farklı görüşler de yok değil. Bu nedenle de ABD’de uzun süre Havana Club keyfi yaşanamadı :P Ancak ABD-Küba ilişkilerindeki yumuşama nedeniyle bu durum değişmek üzere, yine de Bacardi direnç gösterdiğinden çok kolay olmayacak – Bacardi Havana Club isim haklarını satın almış J, marka hukukçuları iş başına J